22 Eylül 2014 Pazartesi

Saç Rengini Değiştir

Yaşım 15 civarındaydı. Kolejdeki kokoş kız arkadaşlarım çoktaannn kuaför hayatlarına adım atmış, ben biraz daha fırlama, daha bir çatlak kız modlarında olduğumdan o taraklarda bezim yoktu. Ama, kurt bu, kanına işleyiveriyor. Azıcık da anne tarafından kokoşluk varsa genlerinde, 'yaw bu kızlar süslenip püsleniyor da benim neyim eksik boyumdan başka allasen?' düşüncesi beni deşmeye başladı çok geçmeden :)
Babam doğulu olmasına rağmen, son derece modern kafadadır Allah uzun ömürler versin. 16. yaş günümde beni elimden tutup kuaföre kendi elleriyle götürdü, ilk kez saçıma gölge yaptırıp saç boyatma işlerine daldığımı daha dün gibi hatırlıyorum. O günden sonra da bir daha durulmadım. Yapmadığım renk kalmadı. Sarı, kızıl, parlament mavisi, siyah, kumral hepsi... Eh, bir yerden sonra kuaförlerde 3-4 saat zaman geçirip kadınların kayınvalide-koca-çocuk dedikodularını dinleyip magazin dergilerine kafayı gömmekten çok acaip sıkıldım. Hiç bana göre değil. Bana kuaförler 'dilsiz müşteri' derlerdi. Konuşmam, saçma sapan muhabbetlere, hele ki dedikoduya hiç girmem. Dolayısıyla bu kuaför ortamları beni fena bozmaya başladı. Dedim ki, yahu saç boyamakta ne var ki? Gide gele baka baka öğrendim. Ben evde de yaparım bu işi Elbette önce koyu tonları, kahveyi, siyahı vs boyamaya başladım. Gayet de güzel oluyordu, yapıyordum işte. Sonra kan kudurdu gene bende. Değişikliksiz bir hayat asla yaşayamıyorum. Tutturdum saçın rengini açıcam diye.
Kozmetik mağazaları ve marketlerde satılan hazır set boyalarla açmaya çalıştım saçları. Evet, açmasına açıyordu, ama bir türlü aldığım boyanın üzerindeki kızın renginden olmuyordu :) Neyse, uzatmayayım, sonunda önce bir açma işlemi uygulamak gerektiğini kabullendim ve Eminönü yolunu tuttum. Toptan ve perakende kuaför malzemeleri satan dükkanlardan açıcı (oryal) edindim. üzerine de yapmak istediğim mümkün oldukça küllü ve soğuk tonlarda boya aldım. Vallahi de yaptım bu işi. Artık tüm literatürdeki renklerin kodlarını da noktasından sonraki numaraların yaratacağı etkiyi de ezbere biliyorum. Tabloyu da paylaşayım sizlerle hatta, işte...

ANA RENK
     1.0 SİYAH
     2.0 KOYU KESTANE (bazı markalarda 2.0 üretilmez)
     3.0 KOYU KAHVE - KOYU KESTANE
     4.0 KESTANE - KAHVE
     5.0 AÇIK KAHVE-AÇIK KESTANE
     6.0 KOYU KUMRAL
     7.0 KUMRAL
     8.0 KOYU SARI
     9.0 AÇIK SARI- SARI
    10.0 ÇOK AÇIK SARI

BİRDE BOYA NUMARALARININ YANINDA 0 YERİNE BAŞKA NUMARALAR YAZAR 
   Ana rengin yanında nokta dan sonraki numaralardır bunlar. Kit boyalarda farklılık gösterebilir dikkat.
   1 KÜLLÜ örnek: başında 7. sonra 1 var ise yani 7.1 yedi kumraldı birde küllü. KÜLLÜ KUMRAL
   2 İRİZE    örnek.başında 3.sonra 2 var yani 3.2 KOYU KESTANE İRİZE(irize mora çalan anlamında)
   3 DORE   örnek .başında 8.sonra 3 var yani 8.3DORE SARI (dore altın sarısını simgeler)
   4 BAKIR  örnek.başında 6.sonra 4var yani 6.4 KOYU KUMRAL BAKIR DEMEKTİR.
   5 AKAJU örnek: başında 4.sonra 5 var yani 4.5 KOYU KESTANE AKAJU( AKAJU KIZIL MAUN)
   6 KIZIL   örnek:başında 6.sonra 6 var ise 6.6 KOYU KUMRAL KIZIL( TAM KIZIL ANLAMINDA)
Bu bilgiler saç boyama sistemi blogunda da verilmiş olup, bana da halen yardımcı olmaktadır.

Zamanla triklerini keşfettim. Açıcıya badem yağı, saç kremi ve kaynar su karıştırma gibi ipuçları edindim. Velhasıl, işin ucu kendi saçıma röfle yapmalara kadar dayandı. Eh, bu saatten sonra da boya-röfle-balyaj gibi işler için dünyada gitmem kuaföre bayanlar. Tabi ki her seferinde cuk diye oturtamasam da rengi, en kötü 1 hafta dinlendirip tekrar boyuyorum saçımı, ne renk istersem yapıyorum. En son orta kestaneden açtım saçımı. Aşağıda birkaç fotoyu da paylaşayım dedim sizlerle. Şu an saçım küllü kumral. Daha detaylı yardım isteyenler için mailim emrinize amadedir.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder